דבר המנהלת
דבר מנהלת ביה”ס: ד”ר סועאד אבורוכון
עולם הקדמה המשתנה הפך את המשאב האנושי לאחד האוצרות היקרים. אנשים נעשים עשירים ומפורסמים בעקבות רעיונות והמצאות. חברה המאופיינת במשאבים טבעיים דלים נדרשת להשקיע בפיתוח ההון האנושי. מדינת ישראל נחשבת למדינה ענייה באוצרות הטבע, אך הראשונה בפיתוח רעיונות והמצאות. יתר על כן, הייצוא של הון האנושי למדינות העולם הסובב מחייב מחשבה מחודשת אודות החינוך בקרב הדור הצעיר. בעולם הקדמה המשתנה השכל נעשה לריבון. אחת המטרות המרכזיות של מערכת החינוך קידום הישגיו של הפרט, והתאמה בין צרכיו לבין העולם המשתנה.
“הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים.” (יאנוש קורצ’אק)
בי”ס אורט רונסון מעמיד את האדם במרכז ומכוון את המשאבים החומריים והאנושיים לבניית אדם חושב, מתבונן, משכיל וערכי, אדם היודע לחיות בשלום עם הגבולות של עצמו ושל הקהילה, המתנהל על פי עקרונות הדמוקרטיה, המאמין בסובלנות, נתינה, וכבוד לזולת. על כן, ביה”ס מאמין כי “מורה טוב אינו אלא מורה שתלמידיו עולים עליו בגדולתם”. (יאנוש קורצ’אק)
סגל החינוך בביה”ס מאמין כי השותפות בעשייה החינוכית בין המעגלים המקיפים את הפרט, האחידות במסרים החינוכיים אליהם נחשף האדם, והבהירות של הגבולות, יכולים לעצב אדם עצמאי עם בסיס ערכי חזק, המסוגל לקבל החלטות טובות ונכונות, ובונה עתיד נשגב. “רק דרך החינוך אפשר לשנות את העולם לטוב יותר”. (יאנוש קורצ’אק)
משרד החינוך קורא כי שנה”ל תשע”ה תדגיש את נושא הלמידה המשמעותי בבתי הספר. למידה אשר תתבסס על אינטראקציה של הלומד עם החומר הנלמד, מפתחת מחשבה מסדר גבוהה, יוצרת עניין בקרב הלומדים, מבוססת על חקר וניסוי, וצומחת מתוך הקשר החיים של הלומד. בי”ס אורט רונסון בוחר ללכת בדרכה של למידה משמעותית כי הוא מאמין שלמידה זו תכין את האדם לחיים ותעצב את הקריירה שלו בעידן משתנה וצומח. הכלים הנרכשים דרך הלמידה המשמעותית יהוו ארגז כלים לחיים בריאים ומיטביים בקרב הבוגרים.
אנשים אשר מחפשים משמעות בחיים מוזמנים להתחבר לקהילה הבית ספרית באורט רונסון.